- Všeobecne o spracúvaní osobných údajov
1.1. Informácie o prevádzkovateľovi.
1.1.1 Prevádzkovateľom je spoločnosť Jobs Europe a.s., so sídlom Pod Kalváriou 563/42, 909 01 Skalica, IČO: 51 195 976, zapísaná v OR OS Trnava, oddiel Sro, vl.č.10852/T (ďalej ako „Spoločnosť“), vykonávajúca svoju činnosť na území Slovenskej republiky v zmysle vydaných oprávnení
1.1.2 V prípade akýchkoľvek otázok ohľadom spracúvania Vašich osobných údajov sa na Spoločnosť môžete obrátiť na adrese sídla uvedenej vyššie, prostredníctvom emailovej správy na adrese office@jobseurope.sk, prípadne telefonicky na tel. čísle: +421 944 330 080.
1.2 Zodpovedná osoba
1.2.1 Spoločnosť vymenovala zodpovednú osobu, na ktorú sa môžete obrániť vo všetkých záležitostiach týkajúcich sa ochrany osobných údajov a ich spracúvania.
1.2.2 Kontaktné údaje zodpovednej osoby sú nasledujúce:
-
-
-
-
- a) email: DPO@jobseurope.sk
- b) adresa: Jobs Europe a.s., so sídlom Pod Kalváriou 563/42, 909 01 Skalica, do rúk zodpovednej osoby.
-
-
-
1.3 Dozorné orgány:
1.3.1 Úrad na ochranu osobných údajov so sídlom v Bratislave je dozorným orgánom Spoločnosti v oblasti ochrany osobných údajov v Slovenskej republike.
1.4. Tieto „Zásady ochrany osobných údajov“ majú za cieľ informovať príslušné dotknuté fyzické osoby (ďalej ako „klient“) o spôsobe, akým Spoločnosť zbiera a používa osobné údaje klientov a o prostriedkoch, ktoré majú klienti k dispozícii na kontrolu týchto údajov.
1.5. Pojem osobné údaje („osobné údaje“) označuje všetky informácie vzťahujúce sa na identifikovanú alebo identifikovateľnú fyzickú osobu. Osoba je „identifikovateľná“, ak sa dá identifikovať priamo alebo nepriamo, najmä na základe identifikačného čísla alebo jedného alebo viacerých prvkov, ktoré sú jej vlastné.
-
- Pojem a dôvody spracúvania osobných údajov
2.1. Spracúvanie osobných údajov:
2.1.1 Spracúvaním osobných údajov klienta sa rozumejú akékoľvek operácie alebo súbor operácií, ktoré Spoločnosť systematicky vykonáva s osobnými údajmi klienta alebo ich súbormi; ide najmä o zhromažďovanie osobných údajov, ukladane na nosiče informácií, sprístupňovanie, úpravu alebo pozmeňovanie, vyhľadávanie, používanie, uchovávanie, výmenu alebo kombinovanie, blokovanie a likvidáciu osobných údajov klientov. Spracovávanie osobných údajov zahŕňa tiež používanie, uchovávanie, ukladanie, prenos, úpravu, analýzu, zmenu, prehlásenie, zdieľanie a zničenie osobných údajov v závislosti od toho, čo je potrebné s ohľadom na okolnosti alebo právne požiadavky. Všetky získané osobné údaje sa uchovávajú počas obmedzenej doby v závislosti od účelu ich spracovávania a výhradne na dobu stanovenú príslušnou legislatívou.
2.1.2 Osobné údaje klientov Spoločnosť spracúva primárne v súvislosti s vyhľadaním a sprostredkovaním pracovnými miest u zamestnávateľov na území Slovenskej republiky, pričom Spoločnosť spracúva osobné údaje klientov aj na ďalšie súvisiace účely.
2.2 Zásady spracúvania osobných údajov klientov
2.2.1 Pri spracúvaní osobných údajov svojich klientov Spoločnosť v najvyššej možnej miere rešpektuje a ctí najvyššie štandardy ochrany osobných údajov, pričom dodržiava najmä nasledujúce zásady:
-
-
- osobné údaje klientov sú spracúvané s súlade s príslušnými právnymi predpismi (najmä v súlade so všeobecným nariadením o ochrane osobných údajov č. 2016/679; ďalej len „nariadenie”), korektne a transparentne;
- pri spracúvaní osobných údajov klientov dbá Spoločnosť na ochranu ich práv a tieto plne rešpektuje;
- osobné údaje klientov sú vždy spracúvané na jasne a zrozumiteľne stanovený účel stanovenými prostriedkami a stanoveným spôsobom;
- zhromažďované sú iba tie osobné údaje klientov, ktorých spracúvanie zodpovedá stanoveným účelom (je primerané, relevantné a nevyhnutné na naplnenie týchto účelov);
- uchovávajú sa výhradne počas doby, ktorá je nevyhnutná vzhľadom na účely ich spracúvania;
- Spoločnosť sa stará o to, aby boli spracúvané výhradne presné a aktuálne osobné údaje klientov. Ak Spoločnosť zistí, že spracúvané osobné údaje klientov nie sú presné alebo aktualizované, vykoná bez zbytočného odkladu primerané opatrenia, predovšetkým zaistí, aby boli nepresné alebo neúplné osobné údaje klientov opravené alebo vymazané;
- Spoločnosť prijala zodpovedajúce technické a organizačné opatrenia s cieľom zaistiť náležité zabezpečenie osobných údajov, ich najvyššiu možnú bezpečnosť a zabrániť akémukoľvek náhodnému alebo protiprávnemu porušeniu ich zabezpečenia, najmä neoprávnenému alebo protiprávnemu poskytnutiu či sprístupneniu osobných údajov klientov, k ich zmene, zničeniu či strate, neoprávneným prenosom, k ich inému neoprávnenému spracúvaniu, aj k ich inému zneužitiu osobných údajov.
-
2.3 Zdroje osobných údajov klientov
2.3.1 Osobné údaje klientov sú získavané predovšetkým od klientov samotných pri vyplnení formulára na webovej stránke Spoločnosti
2.4. Osobné údaje sa zbierajú aj pre potreby niektorých funkcií internetovej stránky a pre potreby aktivity Spoločnosti, a síce:
-
-
- Riadenie náboru zamestnancov;
- Riadenie kariéry a vzdelávania;
- Realizácia marketingových alebo komunikačných činností;
- Riadenie komunikačných nástroj (pevná telefonická linka, mobil, email) a informačných systémov.
-
- Účely spracúvania osobných údajov klientov
3.1 Účelom spracúvania osobných údajov klientov je sprostredkovanie práce pre klientov na území SR pre zamestnávateľov so sídlom na území SR.
3.2 Účely spracúvania osobných údajov klientov, ktoré vyžadujú súhlas klienta
3.2.1 Spoločnosť spracúva osobné údaje klientov na základe ich súhlasu okrem účelu uvedeného v bode 3.1. aj na účely:
-
-
-
- a) reklamy a marketingu Spoločnosti, t.j. podpory predaja produktov a služieb ponúkaných Spoločnosťou(ide predovšetkým o šírenie informácií, ponúkanie produktov a služieb Spoločnosti, či spoločných produktov a služieb Spoločnosti a jej partnerov);
- b) využitie tzv. cookies a informácií o návštevnosti internetových stránok Spoločnosti.
-
-
3.3 Odvolateľnosť súhlasu a námietka proti spracúvaniu osobných údajov
3.3.1 Odvolateľnosť súhlasu: Klient nie je povinný udeliť Spoločnosti súhlas so spracúvaním osobných údajov, udelenie súhlasu na spracovanie osobných údajov je úplne dobrovoľné. Udelený súhlas so spracovaním osobných údajov môže klient kedykoľvek odvolať,
a to:
-
-
-
- a) e-mailom zaslaným na adresu office@jobseurope.sk,
- b) písomne odoslaním na adresu spoločnosti uvedenú vyššie.
-
-
Odvolanie súhlasu klientom má účinky primárne do budúcnosti, nie je ním dotknutá zákonnosť spracúvania osobných údajov pred jeho odvolaním.
3.3.2 Právo vzniesť námietku (všeobecné): Ak sú spracúvané osobné údaje klienta na účely oprávnených záujmov Spoločnosti, je klient oprávnený vzniesť proti takému spracovanie námietku.
3.3.3 Právo vzniesť námietku (priamy marketing): V prípade, že klient vznesie námietku proti spracúvaniu svojich osobných údajov na účely priameho marketingu, ktoré Spoločnosť vykonáva odkazom na svoje oprávnené záujmy, Spoločnosť bez zbytočného odkladu ukončí takéto spracúvanie osobných údajov klienta a tieto už ďalej nebudú na tento účel spracúvané.
- Kategórie spracúvaných osobných údajov klientov
4.1 Všeobecne o kategóriách spracúvania osobných údajov
4.1.1 Osobné údaje klientov sú Spoločnosťou spracúvané v rozsahu nevyhnutnom na naplnenie vyššie uvedených účelov. Spracúvané sú predovšetkým kontaktné a identifikačné údaje, popisné a iné údaje o klientovi.
4.1.2 Rozsah spracúvaných osobných údajov klientov je na jednotlivé účely spracúvania osobných údajov klientov.
4.2 Rodné čísla/osobný identifikátor
4.2.1 Rodné číslo /osobný identifikátor klienta (potenciálneho klienta), ak bolo pridelené, Spoločnosť vyžaduje za účelom jednoznačnej identifikácie klienta v súvislosti so sprostredkovaní práce pre konkrétneho zamestnávateľa na území SR a zabezpečením prípadných súvisiacich povolení. Ak by malo dôjsť k spracúvaniu rodného čísla klienta na iné účely, bude sa tak diať vždy iba so súhlasom klienta.
4.3 Fotografia
4.3.1 Spoločnosť bude využívať klientom poskytnutú fotografiu s podobizňou klienta len na účely sprostredkovania práce klientovi na území SR.
- Doba spracovávania osobných údajov klientov
5.1.1 Osobné údaje klientov sú v Spoločnosti spracúvané len počas doby, ktoré je nevyhnutná vzhľadom na účely ich spracúvania. Spoločnosť na tento účel priebežne posudzuje, či aj naďalej pretrváva potreba spracúvať určité osobné údaje a vo vzťahu k určitým účelom spracúvania osobných údajov bola vyhodnotená doba, počas ktorej boli údaje obvykle využiteľné. S ohľadom na to platí, že:
-
-
- na účel splnenia povinností Spoločnosť spracúva osobné údaje klientov počas doby stanovenej v príslušných právnych predpisoch;
- osobné údaje klientov spracúvané na účely priameho marketingu alebo reklamy a marketingu nad rámec priameho marketingu sú spracúvané obvykle počas dvoch rokov od udelenia súhlasu;
- osobné údaje klientov, ktoré sú spracúvané na vnútorné administratívne účely, sú spracúvané počas doby trvania právneho/zmluvného vzťahu klienta k Spoločnosti a ďalej počas piatich rokov po jeho ukončení;
- Spoločnosť spracúva osobné údaje klientov na účely vyhodnocovania činnosti Spoločnosti počas doby trvania právneho/zmluvného vzťahu klienta k Spoločnosti;
-
- Spôsob spracúvania osobných údajov klientov
6.1 Všeobecné informácie
6.1.1 Spôsob, ktorým je spracúvanie osobných údajov klientov vykonávané, zahŕňa manuálne spracúvanie aj automatizované spracúvanie v informačných systémoch Spoločnosti. V rámci automatizovaného spracúvania v týchto systémoch aj pri manuálnom spracúvaní osobných údajov klientov sú využívané zodpovedajúce technické a organizačné opatrenia na zaistenie ochrany osobných údajov klientov.
6.1.2 Osobné údaje klientov sú spracúvané predovšetkým vlastnými zamestnancami Spoločnosti, ďalej sú využívané aj tretie osoby (dodávatelia). Pred odovzdaním osobných údajov klientov tretej osobe je vždy s touto osobou uzatvorená písomná zmluva o spracúvaní osobných údajov, ktorá obsahuje rovnaké záruky pre spracúvanie osobných údajov, ktorú sú zákonom stanovené a dodržiavané zo strany Spoločnosti. Tretie osoby podieľajúce sa na spracúvaní osobných údajov pre Spoločnosť konajú vždy len v rámci pokynov udelených Spoločnosťou.
6.1.3 Všetky osoby, ktoré prichádzajú do styku s osobnými údajmi klientov, sú povinné dodržiavať mlčanlivosť o informáciách získaných v súvislosti so spracúvaním týchto údajov.
6.2 Odovzdávanie osobných údajov do zahraničia
6.2.1 Osobné údaje klientov sú spracúvané len na území Slovenskej republiky a nie sú v žiadnom rozsahu odovzdávané do zahraničia.
6.3 Automatizované spracovanie osobných údajov a profilovanie
6.3.1 Pri činnosti Spoločnosti môže dochádzať k čiastočnému automatizovanému spracovaniu osobných údajov. Spoločnosť v súvislosti so spracovaním osobných údajov nevykonáva profilovanie klientov.
6.3.2 Klient má právo kedykoľvek namietať voči automatizovanému rozhodovaniu.
6.4. V prípade, že na internetové stránky vstupujete z krajín, ktoré nie sú členmi Európskej únie, ktorých legislatíva vzťahujúca sa na zbieranie, používanie a prenos údajov sa líši od európskej legislatívy, súhlasíte s tým, že sa Vaše osobné údaje posielajú do Európskej únie v rámci vašej aktivity na internetovej stránke.
6.5. Ak Spoločnosť zistí, že osobné údaje používa alebo šíri tretia strana, ktorá nedodržiava tieto zásady ochrany osobných údajov alebo porušuje platnú legislatívu, Spoločnosť prijme všetky rozumné opatrenia, aby zabránila takémuto používaniu alebo šíreniu alebo ho ukončila.
- Kategórie príjemcov osobných údajov
7.1 Osobné údaje klientov budú sprístupnené predovšetkým zamestnancom Spoločnosti, a to iba tým, ktorí budú poverení ich spracúvaním a ktorí budú menom Spoločnosti poskytovať produkty alebo služby.
7.2 Sprístupňovanie osobných údajov klientov bez súhlasu klienta
7.2.1 Na základe zákona a na účel plnenia právnych povinností Spoločnosti, a teda bez súhlasu klienta, sú osobné údaje odovzdávané
predovšetkým príslušným orgánom štátnej správy na účel plnenia ich povinností a na účely výkonu rozhodnutí; ide predovšetkým o poskytnutie osobných údajov klientov súdom, orgánom činným v trestnom konaní, správcom dane a iným štátnym orgánom.
7.2.2 V rámci spracúvania osobných údajov na účely oprávneného záujmu, a teda bez súhlasu klienta, sú osobné údaje odovzdávané predovšetkým dodávateľom Spoločnosti, ktorí sa podieľajú na priamom marketingu.
7.3 Sprístupňovanie osobných údajov klientov so súhlasom klienta
7.3.1 Na účel ponúkania produktu a služieb Spoločnosti alebo spolupracujúcich tretích osôb sú osobné údaje klienta spracúvané iba v
prípade, že s takým spracúvaním klient vyslovil svoj súhlas. Podobne, Spoločnosť sprístupní (odovzdá) vybrané osobné údaje svojich klientov spolupracujúcim tretím osobám na účel ponuky produktov opäť výhradne na základe predchádzajúceho súhlasu klienta s takým spracúvaním. V týchto prípadoch sú však odovzdávané iba tie osobné údaje, ktoré sú na tento účel nevyhnutné, spravidla len osobné údaje kontaktné a identifikačné.
- Používanie elektronických komunikačných prostriedkov
8.1 Spoločnosť sa v rámci skvalitnenia starostlivosti o klientov snaží držať krok s rozvojom technológií tak, aby mohla poskytovať svojim klientom vždy nové a moderné služby. Preto Spoločnosť umožňuje svojim klientom využívať elektronické komunikačné prostriedky a mobilné aplikácie s cieľom zjednodušiť klientom komunikáciu so Spoločnosťou. Ide predovšetkým o služby spojené s používaním internetu, s používaním sociálnych sietí a rôznych mobilných aplikácií.
8.2 Cookies
8.2.1 Na skvalitnenie starostlivosti o klientov sú na internetových stránkach Spoločnosti používané tzv. cookies. Cookies sú malé textové súbory obsahujúce špecifické údaje, ktoré slúžia Spoločnosti na rozpoznanie počítača klienta pri jeho komunikácii s Spoločnosťou prostredníctvom internetových stránok a k následnému využitiu niektorých funkcií týchto internetových stránok.
8.2.2 Cookies sú ukladané ku klientovi prostredníctvom internetového prehliadača na jeho pevný disk. Ukladanie vybraných cookies prebieha vždy len na základe súhlasu klienta s tým, že ukladanie cookies môže klient kedykoľvek odmietnuť, a to v rámci nastavení internetového prehliadača. Určité služby Spoločnosti však môžu vyžadovať ukladanie určitých iných typov cookies a v prípade odmietnutia ich ukladania nebude klient môcť takéto služby využívať.
- Práva klientov Spoločnosti v súvislosti so spracúvaním osobných údajov
Klienti majú v súvislosti so spracúvaním svojich osobných údajov Spoločnosťou celý rad práv, vrátane:
9.1.1 Práva na prístup k osobným údajom: Klient má právo Spoločnosť požiadať o potvrdenie, či sú jeho osobné údaje skutočne spracúvané, a ak sú, má právo získať prístup k týmto osobným údajom a k stanoveným informáciám. Spoločnosť v takom prípade poskytne klientovi kópiu spracúvaných osobných údajov.
9.1.2 Právo na vymazanie („právo byť zabudnutý”): Klient má právo, aby Spoločnosť bez zbytočného odkladu vymazala jeho osobné údaje, ak je uvedený niektorý z dôvodov stanovených právnym predpisom. Predovšetkým ak uvedený súhlas na spracúvanie osobných údajov klient odvolá. V určitých prípadoch však nie je Spoločnosť povinná a ani oprávnená tejto žiadosti vyhovieť, najmä keď by spracúvanie osobných údajov bolo nevyhnutné na splnenie právnej povinnosti Spoločnosti.
9.1.3 Právo na obmedzenie spracúvania: Klient má právo na to, aby Spoločnosť obmedzila spracúvanie jeho osobných údajov, ak je uvedený niektorý z dôvodov stanovených právnym predpisom. Napr. z dôvodu nepresnosti spracúvaných osobných údajov či protiprávnosti ich spracúvania.
9.1.4 Právo na prenos údajov: Ak klient poskytol Spoločnosti svoje osobné údaje, spracúvanie takýchto osobných údajov je založené na jeho súhlase alebo je realizované na účel splnenia zmluvy a vykonáva sa automatizovane, má klient právo tieto osobné údaje od Spoločnosti získať v štruktúrovanom, bežne používanom a strojom čitateľnom formáte a odovzdať ich inému prevádzkovateľovi. Klient tiež môže Spoločnosť požiadať, aby tieto jeho osobné údaje Spoločnosť odovzdala priamo inému prevádzkovateľovi.
9.1.5 Právo na opravu: Klient má právo, aby Spoločnosť bez zbytočného odkladu opravila nepresné osobné údaje, ktoré o ňom spracúva. Má tiež právo na doplnenie neúplných osobných údajov, a to aj poskytnutím dodatočného vyhlásenia.
9.1.6 Právo vzniesť námietku a odvolať súhlas so spracúvaním osobných údajov: Bližšie informácie o týchto právach klienta a spôsoboch ich uplatnenia sú uvedené v čl. 3.3 vyššie.
9.1.7 Právo podať sťažnosť: Ak sa klient domnieva, že spracúvaním jeho osobných údajov Spoločnosťou dochádza k porušeniu príslušných právnych predpisov, predovšetkým nariadenia, môže sa obrátiť so svojou sťažnosťou na:
Úrad na ochranu osobných údajov
https://www.uoou.sk
Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27
9.1.8 Klient Spoločnosti môže uplatniť práva uvedené v odsekoch 9.1.1 až 9.1.6 nasledujúcim spôsobom:
-
-
- i) e-mailom zaslaným na adresu office@jobseurope.sk(je nutné uviesť meno, priezvisko a adresu trvalého pobytu z dôvodu identifikácie klienta),
- ii) písomne s úradne overeným podpisom zaslaním na adresu Spoločnosti uvedenú vyššie (je nutné uviesť meno, priezvisko a adresu trvalého pobytu z dôvodu identifikácie klienta). formulár na stiahnutie tu.
-
Osoby, ktoré nie sú v aktívnom zmluvnom vzťahu so Spoločnosťou, môžu práva uvedené v odsekoch 9.1.1, 9.1.2 rovnakým spôsobom ako klienti Spoločnosti.
9.1.9 Spoločnosť poskytne klientovi na základe jeho žiadosti informácie o prijatých opatreniach (vybavenie žiadosti) bez zbytočného odkladu, najneskôr do jedného mesiaca od doručenia žiadosti. V niektorých prípadoch môže byť táto lehota predĺžená, o čom Spoločnosť klienta (žiadateľa) vyrozumie. Ak nie je možné žiadosti klienta vyhovieť, Spoločnosť ho o tejto skutočnosti a jej dôvodoch vyrozumie a klienta poučí o jeho ďalších právach (právo na podanie sťažnosti a na súdnu ochranu).
9.1.10 Spoločnosť je oprávnená žiadať klienta (žiadateľa), ktorý žiadosť podal, o dodatočné informácie na potvrdenie jeho totožnosti. Ak Spoločnosť nemôže zistiť totožnosť klienta, ktorý žiadosť podal, nemôže jeho žiadosti spravidla vyhovieť.
9.1.11 Spoločnosť umožňuje klientom uplatňovať svoje práva bezplatne. Ak by podané žiadosti boli zjavne neodôvodnené alebo neprimerané, predovšetkým pretože sa opakujú, môže Spoločnosť žiadať primeranú úhradu alebo môže aj odmietnuť žiadosti vyhovieť.
- Platnosť Informácie a týchto zásad.
10.1.1 Táto Informácia a zásady sú platné a účinné ku dňu 07.06.2025. Tieto zásady ochrany osobných údajov sa môžu aktualizovať v závislosti od potrieb Spoločnosti a od okolností alebo v prípade, že to požaduje zákon.